Olej na lepence, na podložce se zakomponovanými geometrickými obrazci z barevného kartonu umístěné na základní ploše, vystupující objemově z této plochy a zdůrazňující dynamičnost geometrické členitosti, včetně pastózních vertikál a diagonál ze speciální hutné hmoty, 75 x 40 cm, nesignováno, rámováno dodatečně v moderním rámu. Dílo ruského umělce citlivě reagující na moderní trendy v umělecké výtvarné tvorbě.
Konstruktivismus v Rusku: směr zdůrazňuje technickou dokonalost a krásu hmoty v plošném provedení. Prolínal se s raným funkcionalismem. Na rozdíl od něj však dává daleko větší důraz na dynamizmus (vertikála, diagonála). Zakladatelem konstruktivismu v Rusku v roce 1914 byl umělec Vladimír Talin (1885 – 1953). Následnými významnými umělci byli: L. Lisickij (1890-1941), Ella Bergman – Michel (1896 – 1971), Richard Paul Lohse (1902 – 1988). Všichni tito umělci respektovali hlavní princip konstruktivismu tj. vytvoření děl pomocí geometrických technických prvků, kdy základem jsou přímky, křivky v prostoru, plochy a kružnice. Směr byl významně ovlivněn P. Cezanem, kubismem, futurismem.
Český konstruktivismus: nejvíce se projevoval v dílech V. Boštíka, H. Demartiniho, M. Grigara, J. Koláře, S. Kolíbala, R. Kratiny, J. Kubíčka, A. Kučerové, F. Kincla, K. Malicha, Z. Sýkory, V. Mirvalda, K. Novosada, M. Dobeše. Neokonstruktivismus českých umělců se projevoval zejména v jasných tónech, prostých barvách, razantních tvarech a přehlednosti. V českých podmínkách byla tvorba doplněna ještě rovinou intelektuální, duchovní a emocionální. Většina umělců byla spjata s činností skupiny „Křižovatka“ – rok 1963 a se zásadní přelomovou výstavou „Nová citlivost“ – z roku 1968, vymezující se proti tehdejšímu proudu – existenciálně laděnému informelu!