Olej na malířské lepence, 50 x 64 cm, signováno autorsky vpravo dole, datováno 1912, rámováno v autorském galerijním ornamentálně bohatě zdobeném masivním uměleckém rámu s patinovým nazlátlým povrchem.
Vzadu výstavní štítek s číslem 23 a autorsky napsaná adresa umělce.
Secesně laděná pastózní malba sudetského umělce patří právem mezi vysoce hodnotná galerijní a dnes už naprosto nedostupná díla tohoto špičkového mistra.
Většina děl je dnes v zahraničních sbírkových fondech nejvíce v Německu a ve Francii a v Rakousku. Poslední zbytky tvorby nacházející se ojediněle na úzkém trhu s uměním patří mezi poslední příležitosti získat dílo světově uznávaného a ceněného malíře, jenž díky následné politické situaci po 2. světové válce v Československu byl následně zcela opomíjen v odborných publikacích a slovnících výtvarného umění.
Hodnota tohoto mimořádného díla se pohybuje na zahraničních trzích okolo 3000 - 4500€.
O autorovi: Julius Schustala, narozen 1889 v Kopřivnici, malíř krajin v Brně, motivy jeho obrazů jsou hlavně z jeho rodného Moravsko-Slezského kraje a z Tater. Soubornou výstavu svých prací měl na jaře 1926 v Brně v domě umělců. Byl sudetský Němec pocházející z Kopřivnice. Absolvoval celou řadu výstav zejména v brněnském domě umělců, který se stal jedinečným místem setkávání a velkých přehlídek německo-českého a rakouského umění, které se v podobném rozsahu s německými autory jinde v Československu nekonaly. Brněnský dům umělců byl německou institucí 34 let. V roce 1909 bylo založeno sdružení umělecké s názvem: VEREINIGUNG DEUTSCH – MÄHRISCHER BUILDENDEN KÜNSTLER. Během první světové války byl tento spolek přejmenovaný na: VEREINIGUNG DER DEUTSCHEN BUILDENDEN KÜNSTLER MÄHRENS UND SCHLESIENS – 1915. A od roku 1923 byl definitivně přejmenován na VEREINIGUNG DEUTSCHER BUILDENDER KÜNSTLER MÄHRENS UND SCHLESIENS „SCHOLLE“. Neopomenutelný význam měli rovněž následující dva umělecké spolky: MÄHRISCHER KÜNSTLERBUND (1914 – 1918), a dále JURYFREIEN (1919-1923). Účast na výstavách spolku Vereinigung deutscher buildender Künstler Mährens und Schlesiens byla podmíněna souhlasem jury, jejíž tón udávali v Brně etablovaní umělci a osobnosti starší generace, především Carl Maria Thuma, Eduard Csánk, Viktor Oppenheim, Julius Schustala, Carl Wllek, Hugo Charlemont a Ludwig Wieden. Poslední tři jmenovaní žili ve Vídni.
Příležitostí k velkým celostátním konfrontacím německo-českého umění se staly dvě výstavy Sudeten deutsche kunst, které se v domě umělců v Brně konaly v letech 1921 – 1928. Jednalo se svým záběrem a výjimečností o mimořádné výstavnické projekty, které se v podobném rozsahu uskutečnily ještě v roce 1930 v Karlových Varech, v roce 1931 v Norimberku, v roce 1937 v Liberci a následně v obměněné repríze v Berlíně 1938.