Akryl na plátně, 90x90 cm. Monogramováno vpravo dole B. O. 24. Nerámováno.
Pozn.: Surreální hostina, o kterou se dělí labutě – symboly věrnosti, milosti a rodinného pouta – se rozehrává na růžovém stole pod hlubokým modrým nebem. Pod jemnou elegancí se však tiše napíná neviditelné vlákno: vzácná krása blízkosti a zároveň nenápadná kritika přebytku. Obraz se dotýká toho, po čem skutečně toužíme – ať je to přepychová hostina, nebo jen prostá rodinná večeře. Připomíná, že ne každý má možnost usednout ke stolu, který je naplněn.
Nejdelší strana: 90 cm
o autorovi: Barbora Oudesová (* 1989) pracuje jako designérka a malířka na plný úvazek v Praze. Vystudovala magisterský program Designu na ESAD, Orléans ve Francii a kreslí a maluje od dětství. Po své první výstavě před patnácti lety se od malby na více než deset let vzdálila – než ji hluboký vnitřní pocit znovu přivedl k plátnu. To, co začalo sérií ústřic malovaných jako symbol ženské síly v období profesního tlaku, se postupně proměnilo v bohatě vrstvené zátiší se symbolem mořských plodů, rituálů a emocionální nepřítomnosti.
Věnuje se především akrylové malbě a využívá motivy jídla jako metaforu pro vzpomínky, identitu a intimní okamžiky – i ty, po kterých spíše prahneme, než je skutečně prožíváme. Její práce jemně zkoumá, co sdílíme, po čem toužíme a co plýtváme, a zároveň nenápadně komentuje současnou společnost. Stůl se zde stává místem, kde se může odehrát vše.