Olej na malířské desce, signováno autorsky vpravo dole, datováno 31 (1931), 22 x 37 cm, rámováno v unikátním uměleckořemeslném rámu s propojením se židovskou mystikou obloukovým zakončením výjimečného masivního rámu, zdobeného navíc řezbovanými ornamenty, rozměr i s rámem 57 x 70 cm.
Dílo pochází z raritní a mimořádné umělecké sbírky Horňácka, kvalitativně naprosto mimořádné v České republice. Vynikající stav díla a rámu! Dříve bylo toto galerijní dílo ve sbírce vídeňského sběratele folklorní malby se zaměřením na Horňácko. Obraz patří mezi nejkvalitnější díla od tohoto původně židovského umělce!
O autorovi: EHRENHAFT Ludvík (též Ludwig), * 9. 7. 1872 Veselí nad Moravou, † 6. 3. 1955 Veselí nad Moravou, malíř.
Pocházel z německo-české rodiny. 1892–97 studoval na Uměleckoprůmyslové škole ve Vídni, 1897–97 na soukromé malířské škole H. Knirra v Mnichově, tam se spřátelil s J. Uprkou, který ho spolu s E. Jetelem nejvíc ovlivnil. Studijní cesty podnikl po Německu, Holandsku, Francii a Itálii. Po zlomu století se uplatnil v žánrových scénách, figurální malbě i krajinomalbě (říční toky). Patřil k malířům impresivního výrazu, ostrého slunečního světla a výrazného koloritu. Jeho pojetí slovácké i slovenské krajiny a podobizny, zejména ženské, měly secesně dekorativní nádech. 1902 spolupořádal v Hodoníně první výstavu moravských a slovenských výtvarných umělců. Mezi regionálními výtvarníky vynikl ojedinělým národnostním dualismem: byl členem jak Sdružení výtvarných umělců moravských v Hodoníně, tak Vereinigung der deutschmährischen bildenden Künstler (od 1918 Vereinigung der deutschen bildenden Künstler Mährens und Schlesiens „Scholle“) v Brně, v roce 1921. Vystavoval se Sdružením, s Mährischer Kunstverein i Wiener Sezession.