Olej na překližce, signováno vpravo dole, 50 x 65 cm, rámováno v galerijním autorském rámu.
Dílo zakoupeno přímo na výstavě v pavilonu Strážná Hůrka ve Velké nad Veličkou, kde Horňácká skupina umělců (Syllová, Sup, Sylla, Mandel!) pořádala každoročně v letních měsících prodejní výstavy svých děl včetně děl ostatních pozvaných umělců.
Secesní atmosféra díla, daná použitím barevné škály zobrazuje krajinu Horňácka u obce Velká nad Veličkou a podhůří Bílých Karpat. Díla od K. Supa se již téměř na trhu s uměním neobjevují. Autor tvoří základní osnovu horňácké malby a je snahou každého sběratele folklorního umění získat obraz do sbírky od tohoto autora.
Toto nedostupné a galerijní vynikající dílo pochází z jedinečné a originální vzácné umělecké sbírky horňácké malby. Mimořádná vysoce hodnotná nabídka! Rarita ve folklorní malbě!
O autorovi: Karel Sup (27. ledna 1897, Velká nad Veličkou – 20. března 1973, Velká nad Veličkou) byl český malíř, grafik a učitel. Karel Sup studoval Arcibiskupský seminář a gymnasium v Kroměříži. Reálné gymnasium ve Strážnici, písemný kurz u Ferdinanda Matthiase Zerlachera ve Vídni za první světové války a Akademii výtvarných umění v Praze, kde studoval u Josefa Loukoty, Vlaho Bukovaca, Franze Thieleho a Jakuba Obrovského. V malbě se věnoval především krajině, portrétu a figuře nejčastěji s folklórními náměty. Karel Sup těžil z přírodních i lidových pramenů svého rodiště, folklorní motivy mu byli blízké, ať už sledujeme díla ryze horňáckých námětů, hanáckých (portrét Hanačka) či slovenských. Jeho práce se někdy vyznačuje jistou světelnou pasivitou. Večerní krajiny, těžké nálady, dusno, napětí před bouří. Figurální motivy se věnují hudcům, tanečníkům, lidovým zvyklostem, jarmarkům a živému dění. Postupem času jasně postřehneme odklon od akademismu i ostatních vnějších vlivů. Sup se uzavírá a stahuje, malba ztrácí na dynamice, tahy štětce se navzájem rozmazávají a malba získává pastelový charakter s několika ostrými detaily, většinou drapérie.
Horňácká skupina - Malbě, kresbě, grafice i společné řemeslné práci se věnovali výtvarníci z Horňácké skupiny založené kolem Karla Supa a jeho pavilonu ve 30. letech: synovec Cyrila Mandela, Jura Mandel z Kuželova, zakladatel Horňácké skupiny Karel Sup, který byl také vzdáleným příbuzným s Mandelem z matčiny strany. Dalšími členy skupiny byli Miroslav Sylla a jeho manželka Svatava Syllová-Beňová. Společně vybudovali pavilon Strážné Hůrky, kde každé léto vystavovali. Skupinu tmelil zájem o lidové motivy, volnou krajinu a folklorní tradice. Společné výstavy pak byly každoročním vyvrcholením jejich úsilí.