Kombinovaná technika na kartonu, 33x43 cm, signováno autorsky vpravo dole, datováno 1949, rámováno v umělecké paspartě s vloženou zlacenou vložkou do galerijního plasticky zdobeného rámu, rozměr barevné plochy.
Na obraze malíř vynikajícím způsobem zobrazil s detailní architektonickou přesností významnou vilu židovské rodiny „Primavesy“. Vila PRIMAVESI byla postavena mezi lety 1905–1906, později došlo k úpravám vily, které vedl architekt Josef Hoffmann. Vila je výjimečným příkladem spojení vídeňské a anglické secesní architektury, znatelný je též vliv pražského baroka. Postavili ji vídeňští architekti Franz von Krauss a Josef Tölk pro olomouckou bankéřskou rodinu Primavesi. Až do roku 1918 mecenášská rodina Primavesi postupně doplňovala interiér i zahradu vily uměleckými díly nejvyšší kvality. Díky známosti s předním secesním malířem Gustavem Klimtem se zde ocitlo několik jeho děl (portrétoval i členy rodiny Primavesi. Rodina Primavesi postupně vilu i Moravu opustila v letech 1918 až 1922 a přesídlila do Vídně.)
V interiéru se dodnes zachovaly skvosty secesního uměleckého řemesla, většinou pocházející z dílen Wiener Werkstätte. Wiener Werkstätte GmbH (Vídeňské umělecké dílny), byly uměleckořemeslné dílny založené Josefem Hoffmannem, Kolomanem Moserem a Fritzem Waerndorferem. Působily mezi lety 1903-1932. Nabízené umělecké dílo může úspěšně být zařazeno k výzdobě této významné židovské vily!
Gustav Klimt: Litoofset 42/200, 47x28 cm. Signováno vpravo dole v tisku Gustav Klimt, slepotiskové razítko vydavatele TREC. Ruční papír. Přiložen certifikát vydavatele díla. Volný list.
O autorovi: Karel Votlučka (1. října 1896 Plzeň – 2. června 1963 Plzeň) byl český malíř, grafik a ilustrátor. Jeho snem bylo malování a kreslení a touha byla tak silná, že odešel do Prahy studovat Akademii výtvarných umění. Tu absolvoval v letech 1916–1920. Zde měl vynikající učitele – Jana Preislera a Vratislava Nechlebu. Po dokončení studia se stal žákem profesora Maxe Švabinského a Josefa Loukoty. Fascinovala ho architektura, zejména pražská. Maloval zákoutí a uličky staré Prahy. Po druhé světové válce ho okouzlila krása Slovenska, lidová i městská architektura i přívětivost lidí. Zde působil do roku 1952. U příležitosti výročí 750 let povýšení Trnavy na město bylo použito 17 jeho kreseb jako ilustrací pamětní knihy. Také maloval na Moravě, v Hodoníně vytvořil soubor kreseb ze života T. G. Masaryka i kolekce kreseb památek Olomouce a Brna. Svým rozsáhlým dílem přispěl k obohacení české grafické tvorby, která má i ve světě významné místo. Karel Votlučka používal v malířské tvorbě často olejomalbu a akvarel, grafický dřevoryt, linoryt, lept a litografii.